Jo no vaig dir res


La fotografia està presa en una paret d'un carrer de la ciutat de Mostar (Bosnia i Herzegovina), però podria ben ser la paret de qualsevol racó de món. Ara que a Europa i al món bufen mals vents, ara que hi ha gent que pateix persecució a causa del seu origen, cal recordar un poema atribuït a Bertolt Brecht:

" ... primer van venir a buscar els comunistes i jo no vaig dir res perquè jo no era comunista.
Llavors van venir pels jueus i jo no vaig dir res perquè jo no era jueu.
Llavors van venir pels sindicalistes i jo no vaig dir res perquè jo no era sindicalista.
Llavors van venir pels catòlics i jo no vaig dir res perquè jo era protestant.
Llavors van venir per mi però ja no quedava ningú a qui dir res ..."

Martin Niemoeller, Pastor Luterà

Comentaris

Entrades populars d'aquest blog

Poema de Tots Sants

La recepta: Sabó de llorer